Cute Polka Dotted Beige Bow Tie Ribbon

Gerhana Bulan


Hello peeps!^^

early pukul 5:20 aku, Nina dengan Ashtie keluar rumah. lepak dekat port lepak biasa kiterang. bersembang-sembang sampai malam. banyak story yang kiterang share sampai tak ingat hari dah maghrib.

sampai la masa tu,

aku berdiri tegak. nak mengeliat la katakan. tiba tiba aku tengok awan tu pelik sangat. kenapa ada cahaya terang? then, aku bagitau kawan aku .. baca conversations kiterang..

Aku: aek? pelik juak awan ya. ada cahaya.
Nina: ney?
Aku: ya nya. *sambil menunjuk arah awan
Nina: aok eh. pelik juak. tapi kacak
Aku: Ash, nangga Ash
Ashtie: Apa ya?
Nina: nangga awan nun . kacak bah
Ashtie: aok eh.

then, aku termenung tengok awan tu. pelik semacam jer. aku fikir kenapa jadi macam tu. Sesungguhnya, itulah ciptaan Allah SWT :) cantik cantik belaka.

kemudian, kiterang sambung balik cerita kiterang. sampai la pukul 7 malam. sekali lagi aku tengok langit. aku tertengok tempat aku tengk awan tadi . mana la tau masih ada "awan bercahaya" tu kan? tapi tiba-tiba..

MASYALLAH!~ cantik sungguh !!! sampai aku terjerit. "wwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" cantik betul bulan. terang lagi tu :)

then, kiterang 3 sama sama menikmati keindahan malam tu ;) lepas tu, kiterang balik rumah.

***
early pukul 8:30 kiterang keluar balik. tunggu ayah Ashtie ambik dia pulang. then, again! tengok bulan. fulamak ! terang betol cahaya bulan tu. buat aku tergoda :)

then, kiterang duduk bersembang-sembang dekat tempat port lepak biasa kiterang. sedang kawan kawan aku bercerita, aku bersms dengan buah hati aku. wahahaha ! alangkah gembiranya kalau dia dengan aku sekarang. masalahnya, dia dekat kampung dia la sekarang. maybe jauh kot :/ kiterang texting texting. tapi tak lama. lepas tu, sambung balik dekat pesbuk. ape la kan? kredit sama sama dah RM0.00 . nak reload? money money. kalau kau bagi, tak pe jugak. haha !

okay la sampai sini jer :)


papai peeps!^^

No comments: