Cute Polka Dotted Beige Bow Tie Ribbon

Baju Untuk Hari Busana :)

Assalamualaikum ,

***

sebaik saja aku masuk ke kelas , aku blur . apasal banyak kawan aku guna baju melayu/kurung warna ungu ? aku seorang sahaja yang menggunakan baju kurung warna hijau ? aku diam . . tidak mengapa , Wani menggunakan baju kurung warna hijau , namun sia-sia , dia tidak hadir :(

aku tengok Hilary menggunakan baju melayu warna maroon. dikemasi dengan kain songket atau samping . bukan sabok :D sesuai .aku suka melihat lelaki menggunakan kain samping diluar . bukan menutupnya dengan baju . (kau pasti tak faham)

tiba-tiba , kelibat empat orang lelaki iaitu Roy, Douglas, Haizam dan Arif. Roy hanya menggunakan baju uniform sekolah, Douglas pula menggunakan baju melayu warna ungu tua (first time aku tengok ! walaupun Douglas bukan orang ISLAM !), Haizam menggunaka baju melayu warna ungu tua seperti Douglas . cuma , warnanya sedkit cerah daripadah baju melayu Douglas. dan ARIF ! hatiku gembira kerana Arif menggunakan baju melayu warna hijau . serasi denganku :)

aku memerhati sekeliling kelas . tiada orang lain menggunakan baju melayu/kurung warna hijau seperti aku dengan Arif :) So, kawan aku dengan Arif macam berjanji nak pakai baju melayi/lurung warna hijau . atpi haikatnya, kami berdua tidak berjanji :) hanya kebetulan sahaja .

So, mula saat itu rakan sekelasku bergurau senda bahawa aku dengan Arif berpacaran (gile punya kawan. haha!) aku hanya menafikan .

Arif duduk di kerusiku . Suzanne duduk ditempatnya sendiri. Roy duduk di tempat Hilary iaitu berada didepanku . manakala aku duduk di kerusi Breadly iaitu berada didepan Suzanne .

Suzanne: Arif, kamu dengan Asmine berjanji ka pakai baju warna hijau?
Arif: *hanya menggeleng*
Aku: *aku memerhati warna baju hijauku dengan warna baju hijau Arif . ternyata memang serasi !*
Roy: *hanya terdiam*
Suzanne: eksen . suk la Arif ya . baju sama warna dengan Asmine
Arif: * hanya tersenyum malu*
Aku: *buat muka blur dan..* suk indah nya . senyum gik ya.

nah ! aku tak tahu apa maksudnya .

kemudian , kejadian semasa diluar dewan . sebab ? aku ada acara mengambil hadiah :D\
*persembahan baru berlancar*
Aku: aku sik nampak bah Irra
Irra: duduk belakang aku
tanpa menghiraukan sesiapa , aku duduk di belakang Irra iaitu duduk disebelah FARISLAM :) abang kepada Nisa Nordin .
aku duduk seperti perempuan melayu terakhir . yer~ bukan apa, aku tak nak kain aku kotor dan sandel aku putus. wakaka~
Farislam duduk seperti seorang lelaki yang kakinya kepenatan selepas berlari 10 kilometer. tangan kiriku bersebelah dengan tangan kanannya . tangannya berada si posisi belakang badannya .

tiba-tiba Akmal menyapa. .
Akmal: eh , sama warna baju kitak duak .
Adina: secocok eh .
Ashrul: berjanji ka kitak duak .
Aku: sik la oi ! kebetulan jak

Farislam hanya terdiam sambil tersenyum . Irra pun ketawa dengan terbahak-bahak keran baru perasan .

AKU PUN ! AKU BARU PERASAN YANG WARNA BAJU AKU SAMA DENGAN FARISLAM!

****
tiba-tiba Cikgu I pula menyapa . Akmal , Adina dan Ashrul hanya terdiam . .

Cikgu I: warna baju kamu dengan Farislam sama saja .
Aku: tak la . kebetulan
Cikgu I: duduk rapat lagi tu. boyfriend girlfriend eyh ?
Akmal: eherm-eherm.
Irra : tak da la cikgu . dia tak nampak orang kat pentas . sebab tu dia duduk dekat belakag saya dan duduk di sebelah Farislam.

Cikgu I hanya mengangguk .

ALHAMDULILLAH ~ tiada apa2 yang memushykilkan Cikgu I :)

***

selepas dapat hadiah ..

***

nyanyi lagu . .

aku nyaris-nyaris peluk JOSEPH! dayang punya pasal lah ! haiyaa~
aku pun satu jugak . aku dengan Fiona nak kacau Joseph .lepas tu aku buat la lagak nak peluk Joseph dari belakang . so Dayang yang falui-falui pun menolak aku dan Fiona menahan aku daripada terpeluk Joseph . fuh ! nyaris ! hahah

***
time balik tu , kira nak bergambar dengan Arif sebab baju sama. nak jadi profile picture facebook la katakan . HAHAHA ! tapi malangnya , kamera aku dekat kakak aku . apasal aku tak ambik ha tengahari tadi ? CHOI ! hahah~

tapi tak apa , lain masa aku ambik gambar aku dengan ARIF ek? hahah !

Wasalam ~

No comments: