Cute Polka Dotted Beige Bow Tie Ribbon

Maulidur Rasul

Hello!

Hari kelmarin ialah hari Maulidur Rasul. aku pegi Dewan Suarah , Miri.
Punye la banyak orang. Aku gune baju sekolah.Maklum la wakil sekolah la katakan.
cikgu yang suroh .hmm~
dah aku datang tu, aku tengok pelajar sesi pagi gune baju kurung raye biase jer.
PANAS ATY AKU! rase nak balik ke rumah jer.nak tuka baju.
Aku suke wana Pepel, bile aku tengok jer pelajar sesi pagi tuh, huh!
gune pepel.. lagi panas. tapi aku sabar jer.
Then, Ayna kate diye dengan Ag pakai baju keler papel.. hhiiihh~
xde wana laen ker? aku nih satu jugak. macam la
wana papel tu aku sorang jer boleh suke? x patut x patut. kan kan?

kat sane, aku jumpe ramai kawan lama ku. tapi, ade la kecewa sikit. diyerang xnak layan
sangat. ade yang buat-buat x tau la. hish! nak ku tempeleng kepale sorang-sorang.

Then, bile kelua berarak tuh.. banyak hala la pulak! handphone aku low bat.
ape punye jenis handphone ni hah? asyik low bat jer.
mintak tukar yang baru kot.
dah la time tu, aku tengah reply mesej Jai dengan Ag. baru jer nak send mesej dari Ag
terus. TETT! parai.. aku biarkan jer.

pastu, hari makin panas. .fuhh.. sunburn lagi.. eeii..
aku nih memang la kulit gelap sikit. .
sampaikan beberapa bulan pun aku x keluar rumah..
jadi , x la gelap sangat. heheh~
bile kene sunburn tuh.. PAYAH LA! x keluar rumah lagi
la aku nih. macam taon lepas. gara2 sunburn time sukan..
aku x keluar rumah sangat.

then, akhirnye kiterang sampai balik dekat Dewan Suarah.
rase-rasenye.. kiterang berjalan 1 jam. tapi rasenye x jugak. 50 minit kot. haha
aku x tengok jam. jam aku dekat May May.

sampai jugak ke destinasi.. aku cari Ibzal. kamera aku dekat diye.
cari punye cari.. dalam hati aku nih jugak nak cari Ayna. hmm..
then, tibe-tibe terjumpa la pulak dengan Ag .
" An Ayna tha?"
" mbey ta'au" hish.. penat aku berjalanterselita2 ter'TUMPANG LALU dengan
mak bapak orang, atuk nenek orang. tu jer jawapan diye.
then, Ag panggil aku. entah la nak ke mane.
kurang asam punya budak.. rokok kat tangan diye tuu..hmm..

Diye panggil aku gune SIMBOL TANGAN DIYE!. aku ikot jer.
then, aku tertinggal kat belakang. hish. orang2 ni pun satu, aku nak jalan,
diyerang tbat kat kiri kanan depan belakang.
last2 tangan Ag pegang tangan aku..hishh..

Then, diye bawak aku dekat tempat letak kerete kat belakang. punya la BLur aku time tu.
dah la banyak orang tengok aku dengan diye. Terutame nye dari sekolah
SM Sains, Kolej dengan SMK Agama. hish malu-malu..

Aku x denga sangat ape diye cakap.. suare diye halus then, kecik lagi tuh.
diye cakap, aku pandang tempat laen,pastu diye tarik lengan baju aku.
pelajar dari Kolej pandang kami 2 tuh.. kawan diye tu buat der jer tengok kami 2.
AKu blur time tuh.. then, aku nak Chaw. cuz malu d pandang orang. pelik la katakan.

"babai" then diye lambai tangan. aku senyum jer.
pastu, aku bawak Yenne pegi tuka baju.
Pegi Paxen. heheh!..

oke sampai sini jer.. x de idea. pasal pegi paxen tu.. nanti2 la aku cerite.
kalau aku rajin la. heheh..


Bye!

No comments: